Garantievoorwaarden

Particuliere klanten, 2 jaar wettelijke garantie.

Voor particuliere klanten geldt een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 2 jaar. Let op: voor de wettelijke garantie is het aanleveren van de factuur van uw aankoop verplicht. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het artikel. Wij adviseren om uw machine na ontvangst (indien mogelijk) altijd te registreren bij de betreffende fabrikant. Op deze manier zijn uw aankopen bekend bij de fabrikant en zijn eventuele garantieclaims makkelijker te verwerken.

Zakelijke klanten, 1 jaar wettelijke garantie.

Voor zakelijke klanten geldt een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 1 jaar. Let op: voor de wettelijke garantie is het aanleveren van de factuur van uw aankoop verplicht. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het artikel. Wij adviseren om uw machine na ontvangst (indien mogelijk) altijd te registreren bij de betreffende fabrikant. Op deze manier zijn uw aankopen bekend bij de fabrikant en zijn eventuele garantieclaims makkelijker te verwerken.


Reparaties tijdens de garantieperiode

Indien uw artikel defect raakt binnen de garantieperiode kunt u gebruik maken van onze reparatie-service.
De voorwaarden vermeld op onze pagina reparaties en ruilen en retouren dienen hiervoor in acht te worden gehouden.

Let op: wij zullen uw aanvraag binnen 14 werkdagen in behandeling nemen. Als wij uw aankoop voor reparatie naar de fabrikant moeten sturen of speciale onderdelen besteld moeten worden dan kan een reparatie meer tijd in beslag nemen. We doen ons uiterste best u hiervan zo goed mogelijk op de hoogte te houden.

Machine defect binnen garantieperiode: Recht op garantie?

  • Hoewel uw machine binnen de garantieperiode defect kan raken, betekent dit NIET automatisch dat alle reparaties onder garantie vallen.
  • De gebruikelijke slijtage van een machine valt NIET onder garantie.
  • Garantie is alleen van toepassing in gevallen van aantoonbare productiefouten die door de fabrikant worden erkend.
  • Slijtage door normaal gebruik, zoals koolborstels, aansluitkabels, kogellagers, versleten tandwielen, zaagbladen, boorhouders, etc., valt NIET onder de garantie. In dergelijke gevallen zullen de kosten voor onderhoud, evenals de verzendkosten voor retourzending naar de klant, in rekening worden gebracht.

Aanvullend advies

Belangrijk voor u als klant is dat u bij ons aankopen doet met volledige garantie bij een officiële dealer. In de praktijk blijkt namelijk dat via diverse webshops artikelen worden aangeboden voor lagere prijzen. Dit zijn meestal machines uit het buitenland die worden omgebouwd. Hierdoor kunnen storingen of zelfs brand ontstaan. Garantie van fabrikanten op deze artikelen is er meestal niet of max. 6 maanden. Verzeker u er daarom altijd van dat u bij een officiële dealer uw aankopen doet, zoals bij Tooolz.